» » زنگ رقابت نامزدهای انتخاباتی در گلستان نواخته شد

زنگ رقابت نامزدهای انتخاباتی در گلستان نواخته شد

  • Like
  • 0

زنگ رقابت نامزدهای انتخاباتی در گلستان نواخته شد

 دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا صبح امروز همزمان با سراسر کشور در استان گلستان آغاز شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان، دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در یکهزار و 657 شعبه ثابت و سیار تدارک دیده شده در سراسر استان مانند سایر نقاط کشور به صورت دستی و نیمه الکترونیکی برگزار می شود که  از تعداد شعبات درنظرگرفته شده برای انتخابات ریاست جمهوری، یکهزار و 84 شعبه روستایی و مابقی شهری هستند.  

پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا نیز در  30 شهر و 942 روستا که دارای یکهزار و 639 شعبه که همه ثابت هستند، برگزار می شود که در چهار شهر گرگان، گنبدکاووس، علی آبادکتول و بندرترکمن، انتخابات شوراها به صورت الکترونیکی خواهد بود.

 از مجموع شهرهای استان، سه شهر دارای شورای هفت نفره، یک شهر دارای شورای 9 نفره و 26 شهر دارای شورای پنج نفره خواهند بود.

 در روستاهای استان، 774 روستا شورای سه نفره و 168 روستا شورای پنج نفره تشکیل می شود و کل کرسی های شوراهای استان در شهرها 160 کرسی و در روستا سه هزار و 162 کرسی می باشد.

در زمان ثبت نام اولیه از داوطلبین انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در مجموع، هشت هزار و 487 نفر نام نویسی کردند که یکهزار و 484 نفر در شهرها و هفت هزار و سه نفر در روستاها بودند.

بر اساس این گزارش، تعداد واجدین شرایط استان برای شرکت در این دو انتخابات، یک میلیون و 292 هزار و 320 نفر است که حدود 30 هزار نفر از این تعداد، رای اولی هستند.

حدود 40 هزار نفر شامل عوامل اجرائی، نظارت، نماینده فرمانداران، کاربران، اعضای هیات نظارت شهرستان و هیات عالی نظارت، نیروهای نظامی و انتظامی و غیره در بخش های مختلف، مسئولیت برگزاری دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا را در استان برعهده دارند.

لازه به ذکر است؛ انتخابات مجلس شورای اسلامی در سال 94 استان با مشارکت 80.39 درصد از واجدان شرایط استان برگزار شد.

طبق سرشماری نفوس و مسکن سال 95، در استان گلستان افزون بر یک میلیون و 868 هزار نفر در30 نقطه شهری و یکهزار و 75 روستا زندگی می کنند.

 


بازگشت


موضوع : اخبار ستاد انتخابات استان-آرشیو
  • چاپ