» » انتخابات اخیر برگ زرینی در تاریخ سیاسی جمهوری اسلامی بود
استاندار گلستان:

انتخابات اخیر برگ زرینی در تاریخ سیاسی جمهوری اسلامی بود

  • Like
  • 0

انتخابات اخیر برگ زرینی در تاریخ سیاسی جمهوری اسلامی بود

 استاندار گلستان با بیان اینکه انتخابات اخیر ریاست جمهوری و شوراها برگ زرینی در تاریخ سیاسی جمهوری اسلامی بود، گفت: این انتخابات در گلستان نیز کم نظیر برگزار شد که از جمله ویژگیهای آن می توان به افزایش مشارکت و رشد آرای رییس جمهور منتخب نسبت به دوره قبل اشاره کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان، حسن صادقلو دوشنبه شب در گفت و گو با خبرگزاری جمهوری اسلامی افزود: روند برگزاری انتخابات 29 اردیبشهت ماه در استان گلستان به تبعیت و متاثر از فضای عمومی کشور مطابق تقویم اجرایی باانضباط و مبتنی بر مُرّ قانون برگزار شد بطوریکه از حیث کیفیت برگزاری و نیز شور و مشارکت مردم اگر نگوییم بی نظیر، کم نظیر بود.
وی با تقدیر از مشارکت آگاهانه مردم در انتخابات اخیر خاطرنشان کرد: جا دارد از دست اندرکاران انتخابات نیز اعم از عوامل اجرایی و نظارت برای زحمات و تلاش های شبانه روزی که منجر به افتخار آفرینی برای نظام جمهوری اسلامی شد، تقدیر و تشکر ویژه کرد.
استاندار گلستان گفت: انتخابات اخیر در راستای نگاه و مطالبات امام راحل، شهیدان و رهبری معظم انقلاب با حضور حداکثری مردم برگزار شد و در اغلب استانها ویژگی های منحصر به فردی داشت مثلا در گلستان مشارکت نسبت به دوره قبل 4 درصد بیشتر بود ضمن اینکه آرای مردم منطقه به رییس جمهور منتخب نیز 3 درصد بیشتر از 4 سال پیش بود.
صادقلو دیدگاه شخصی خود در خصوص ابهامات و شبهات برخی افراد در خصوص انتخابات اخیر را اینگونه پاسخ داد که انتخابات در بیشتر مناطق کشور از جمله شهرهای بزرگ و پرجمعیت گلستان الکترونیکی برگزار شد که اصطلاحا مو لای درز آن نمی رود.
استاندار گلستان با بیان اینکه در رابطه با برگزاری انتخابات ریاست جمهوری تاکنون شکایت جدی مطرح نشده است، گفت: در استان گلستان نیز مورد جدی در خصوص 2 انتخابات ریاست جمهوری و شوراها مطرح نشد و نکاتی که در رابطه با تبلیغات بعضی از کاندیداها آن هم مربوط به پیش از زمان رای گیری مطرح می شود، تاثیری در روند برگزاری و اخذ آرای مردم نداشته است.
صادقلو افزود: البته همان نکاتی هم که در رابطه با تبلیغات نامزدها مطرح شده و می شود خیلی جدی و تاثیرگذار نیست.
لازم به ذکر است؛ یک میلیون و 14 هزار و 74 نفر از مردم گلستان در انتخابات ریاست جمهوری و شوراها شرکت کردند که حاکی از مشارکت 78.46 درصدی در این استان دارد.
از مجموع یک میلیون و 14 هزار و 74 رای اخذ شده مردم استان گلستان 616 هزار و 999 رای مربوط به دکتر حسن روحانی بوده است.
گلستان نزدیک به 1.9 میلیون نفر جمعیت دارد که حدود یک میلیون و 292 هزار نفر آن واجد شرایط رای دادن هستند .

بازگشت


موضوع : اخبار ستاد انتخابات شهرستان ها-آرشیو
  • چاپ