» » » ادارات ثبت‌احوال در حوزه‌های انتخابیه گلستان فعال هستند

ادارات ثبت‌احوال در حوزه‌های انتخابیه گلستان فعال هستند

  • Like
  • 0

ادارات ثبت‌احوال در حوزه‌های انتخابیه گلستان فعال هستند

مدیرکل ثبت‌احوال استان گلستان گفت: ادارات ثبت‌احوال در شهرستان‌های حوزه‌های مختلف انتخابیه استان گلستان فعال هستند.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ستاد انتخابات استان گلستان، حسن وفایی ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: برای رأی دادن نیازی به شناسنامه عکس‌دار نیست اما احراز هویت باید در شعب اخذ رأی انجام شود و به همراه داشتن کارت ملی نیز به‌سرعت در انتخابات کمک می‌کند.
وی افزود: در دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در استان گلستان 3 هزار و 725 نفر رأی اولی هستند که از این تعداد 2 هزار و 334 نفر در 3 حوزه انتخابیه هستند.
مدیرکل ثبت‌احوال استان گلستان تصریح کرد: حوزه انتخابیه گرگان و آق‌قلا 983 رأی اولی، حوزه بندرگز، کردکوی، بندر ترکمن و گمیشان 518 رأی اولی و حوزه مینودشت، کلاله، مراوه‌تپه و گالیکش 833 رأی اولی دارد.
وفایی گفت: رأی اولی‌های استان می‌توانند در همه حوزه‌های انتخابیه رأی خود را به صندوق بیندازند، همه متولدین 10 اردیبهشت 77 و ماقبل می‌توانند در این دور از انتخابات شرکت کنند.
وی با اشاره به آمار وقایع حیاتی استان گلستان در یک‌ماهه نخست سال گفت: در یک‌ماهه ابتدایی سال 3 هزار و 123 ولادت و 674 وفات ثبت‌شده است.
وفایی گفت: از مجموع متولدان سال 95 درمجموع یک هزار و 645 نفر پسر و یک هزار و 478 نفر دختر و از مجموع آمار وفات 397 مرد و 277 زن هستند.
به گفته وی، در این مدت یک هزار و 732 مورد ازدواج و 274 مورد طلاق و در ازای هر 6.3 ازدواج یک طلاق ثبت‌شده است.
وفایی تصریح کرد: درمجموع 173 هزار درخواست کارت هوشمند، دریافت کرده‌ایم و تاکنون 110 هزار کارت هوشمند صادر و تحویل‌شده است.
وی اظهار کرد: در سال 95 نیز بنا است تا 600 هزار کارت هوشمند صادر شود، در سال گذشته 48 هزار شناسنامه جدید نیز صادر و تحویل شد که امسال این تعداد به 80 هزار شناسنامه می‌رسد.


بازگشت


موضوع : آرشیو سال 1394 / اخبار ویژه 94
  • چاپ