» » فرماندار گنبد: رسانه‌ها برای افزایش مشارکت مردم در انتخابات تلاش کنند

فرماندار گنبد: رسانه‌ها برای افزایش مشارکت مردم در انتخابات تلاش کنند

فرماندار گنبد: رسانه‌ها برای افزایش مشارکت مردم در انتخابات تلاش کنند

معاون استاندار و فرماندار ویژه و اعضای شورای تامین گنبدکاووس در نشست با خبرنگاران و فعالان فضای مجازی این شهرستان ضمن مهم دانستن نقش و تاثیرگذاری رسانه‌ها در آگاهی بخشی به مردم از آنان خواستند برای ایجاد شور انتخاباتی و افزایش مشارکت مردم در انتخابات ۲۸ خرداد امسال تلاش کنند.
مسوولان گنبدکاووس در نشست هم اندیشی با اصحاب رسانه، فعالان فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی با موضوع انتخابات گفتند که مشارکت پرشور واجدان شرایط در انتخابات پیش‌رو علاوه بر نمایش مردم‌سالاری دینی، عزت و اقتدار نظام اسلامی را نیز به رخ جهانیان کشیده و توطئه دشمنان و معاندین انقلاب را نیز خنثی می‌کند.
فرماندار ویژه گنبدکاووس دراین نشست بابیان اینکه برگزاری انتخابات سالم، قانونمند با رعایت اصل بی‌طرفی و امانت‌داری، اعتماد و اعتقاد عمومی مردم نسبت به مجریان و ناظران انتخابات را افزایش می‌دهد، یادآور شد که میزان مشارکت مردم گنبدکاووس در انتخابات دوره دوازدهم ریاست جمهوری ۷۴ درصد و در مجلس یازدهم نیز ۶۳ درصد بود.
مهندس عبدالقدیر کریمی اضافه کرد: مجریان و ناظران انتخابات ۲۸ خرداد امسال در نظر دارند با رعایت اصول اشاره شده و با استفاده از همه ظرفیت‌ها بویژه رسانه‌ها، میزان مشارکت مردم گنبدکاووس در انتخابات پیش رو را افزایش دهند.
کریمی با ارائه آماری از میزان ثبت نام و تایید صلاحیت داوطلبان عضویت در شورای شهر و روستاهای گنبدکاووس گفت: درمجموع ۱۸۰ نفر ( ۱۴۹ مرد و ۳۱ زن) برای عضویت در شورای اسلامی ۲ شهر گنبد و اینچه برون ثبت نام کردند که ۲ نفر قبل از بررسی صلاحیت‌ها انصراف دادند و در نهایت پس از بررسی هیات اجرایی و نظارت، صلاحیت ۲۱ نفر (معادل ۱۱ درصد ثبت نام کنندگان) شامل ۱۷ مرد و چهار زن تایید نشد.
وی افزود: در حوزه روستاها نیز هزار و ۲۵ نفر در بخش مرکزی و ۱۹۱ نفر در بخش داشلی برون شامل هزار و ۱۵۱ آقا و ۶۵ خانم ثبت نام کردند که پنج نفر آنها قبل از بررسی صلاحیت‌ها انصراف دادند و در نهایت صلاحیت ۱۳ نفر شامل ۱۲ مرد و یک زن توسط هیات‌های اجرایی و نظارت تایید نشد.
فرماندار ویژه گنبدکاووس باتاکید بررعایت مرّ قانون انتخابات و تبلیغات بویژه مصوبات کارگروه تعیین مصادیق مجرمانه در فضای مجازی توسط داوطلبان ثبت نامی شوراهای شهر و روستاها این شهرستان، از خبرنگاران و فعالان فضای مجازی خواست بر اجرای قوانین انتخاباتی و رفتار قانونمند داوطلبان نظارت داشته باشند.
وی، توجه به وحدت و همدلی بین اقوام و مذاهب در گنبدکاووس و مصالح و منافع ملی و مردم را خط قرمز متولیان برگزاری انتخابات در این شهرستان دانست و تصریح کرد: رعایت این خطوط قرمز بر منافع فردی، گروهی یا قومی ارجحیت دارد و همه باید مراقبت آن باشیم


بازگشت


موضوع : اخبار ستاد انتخابات شهرستان ها
  • چاپ