» » نام نویسی 4داوطلب نمایندگی مجلس طی سومین روز ثبت نام در شهرستان رامیان

نام نویسی 4داوطلب نمایندگی مجلس طی سومین روز ثبت نام در شهرستان رامیان

  • Like
  • 0

 

نام نویسی 4داوطلب نمایندگی مجلس طی سومین روز ثبت نام در شهرستان رامیان

در سومین روز از فرآیند ثبت نام داوطلبان انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی،4نفر در حوزه انتخابیه رامیان-آزادشهر وبخش های فندرسک وچشمه ساران ثبت نام کردند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی فرمانداری شهرستان رامیان،ثبت نام نامزدها درحالی وارد روز سوم شد که تا دومین روز 11 نفرو در سومین روز 4نفر در حوزه انتخابیه رامیان- آزادشهر و بخش فندرسک و چشمه ساران ثبت نام کردند.
از مجموع ثبت نام کنندگان 3 نفر مرد و یک نفر زن،تحصیلات این افراد فوق لیسانس،1نفر فرهنگی،1نفر بازنشسته و2 نفر کارمند می باشند.
طی 3روز گذشته نیز فرآیند ثبت نام از داوطلبان یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه به 15 نفر رسید که یکی از داوطلبین با حضور در محل ثبت نام انصراف خود را اعلام داشتند. 

انتخابات سراسری یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در روز جمعه، ۲ اسفند امسال برگزار می‌شود و ثبت‌نام نامزدهابه مدت هفت روز ادامه خواهد داشت.

اصل کارت ملی و یک نسخه تصویر آن، اصل شناسنامه عکس‌دار و یک نسخه تصویر کلیه صفحات آن، یک قطعه عکس ۴*۳ جدید، اصل و یک نسخه تصویر آخرین مدرک تحصیلی معتبر (حداقل کارشناسی ارشد و یا معادل آن)، اصل و تصویر گواهی رسمی مبنی بر قبول استعفاء و عدم‌اشتغال در پست و مقام و مشاغل مشمول استعفای موضوع ماده ۲۹ قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی و اصل و یک نسخه تصویر کارت پایان خدمت وظیفه عمومی یا کارت معافیت دائمی یا مدرکی معتبر دال بر روشن بودن وضعیت مشمولان خدمت وظیفه عمومی از مدارک مورد نیاز برای ثبت‌نام در انتخابات مجلس شورای اسلامی است.

همچنین به استناد ماده‌ی ۲۸ قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی و تبصره‌های ذیل آن، انتخاب‌شوندگان هنگام ثبت‌نام باید دارای شرایط اعتقاد و التزام عملی به اسلام، التزام عملی به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، تابعیت کشور جمهوری اسلامی ایران، ابراز وفاداری به قانون اساسی و اصل مترقی ولایت مطلقه فقیه، داشتن مدرک تحصیلی کارشناسی‌ارشد یا معادل آن، نداشتن سوء‌شهرت در حوزه‌انتخابیه، سلامت جسمی در حد برخورداری از نعمت بینایی، شنوایی و گویایی و حداقل سن ۳۰ سال تمام و حداکثر ۷۵ سال باشند.

داوطلبان نمایندگی اقلیت‌های دینی مصرّح در قانون اساسی از التزام عملی به اسلام، مستثنی هستند و باید در دین خود ثابت العقیده باشند.

ملاک محاسبه‌سن اشخاص برای ثبت‌نام در انتخابات براساس تاریخ تولد اولیه‌ثبت شده در شناسنامه رسمی است و تغییرات بعدی توسط دستگاه‌های ذیربط به استثنای محاکم قضائی ملاک عمل نخواهد بود.

طبق قانون کلیه جانبازان، آزادگان، فرزندان شهدا و رزمندگانی که حداقل۶ ماه سابقه حضور در جبهه دارند از یک مقطع تحصیلی بالاتر برخوردار می‌گردند

گفتنی است مدت زمان ثبت نام در هر روز از ساعت 8صبح لغایت 18عصر به مدت 10ساعت است.


 


 


بازگشت


موضوع : اخبار ستاد انتخابات شهرستان ها - آرشیو 98
  • چاپ