» » » قول دادن در هنگام تبلیغات، کلک و فریبکاری انتخاباتی است

قول دادن در هنگام تبلیغات، کلک و فریبکاری انتخاباتی است

  • Like
  • 0

قول دادن در هنگام تبلیغات، کلک و فریبکاری انتخاباتی است

 دکتر صادقلو استاندار گلستان در جلسه مشترک با عوامل هیات های اجرایی، نظارت و بازرسی انتخابات شهرستان کلاله گفت : قول دادن در هنگام تبلیغات، کلک و فریبکاری انتخاباتی است.

استاندار گلستان در جلسه مشترک با عوامل هیات های اجرایی، نظارت و بازرسی انتخابات شهرستان کلاله اظهار داشت : قول دادن دغل کاری و فریبکاری انتخاباتیست و توجه نکردن به فرهیختگی مردم است و عده ای هنوز نمیدانند که نامزد شورای شهر هستند و باید در حد شهر برنامه دهند و مدام وعده هایی در حد کشوری میدهند ، اولویت با برنامه محوری و چشم انداز افق و دورنمای شهر و روستاست .

دکتر صادقلو افزود : انتخابات دارای دو وجه سیرت و روح باطن است فلذا باید یک سیره ماندگار از انتخابات را سازماندهی کنیم .

استاندار گلستان در ادامه تاکید کرد: باید با یک ادبیات گفتاری و رفتاری پیش برویم تا با آموزه های انقلاب و اسلام و اندیشه های امام راحل و منزلت اجتماعی مردم همتراز باشد نه مسایل حاشیه ای و وعده های توخالی

وی گفت: حق الناس در دل انتخابات جاریست فلذا باید تلاش کنیم برای بروز و ظهور جمهوریت نظام و مردم را به صحنه بیاوریم ، مبادا انتخابات سبب جدایی مردم و گروه ها از هم شود، انتخابات همانطور که در آیات و روایات آمده است ظرفیتیست در راستای اعتلای اهداف مردم با خرد جمعی و تصمیم گیری عقلایی در کنار دوستی .

ایشان در ادامه افزود: هر اقدامی که در ساماندهی افکار این حضور را شکوفاتر می کند و مشارکت مردمی را بالا ببرد نقطه مطلوب ماست لذا باید ساماندهی کنیم تا دوستی ها و در کنار هم بودن بماند و شایستگان را برای خدمت به مردم انتخاب کنیم تا خدمت کنند و به هم به فکر مردم باشند و هم آخرت که خداوند از حق الناس نمیگذرد و این دینی است بر گردن ما

استاندار گلستان به انتخابات شوراها اشاره کرد و اظهار داشت: احراز شورا با منتخبین عاقل شکل می گیرد، شایستگی ها در انتخابات باید انجام گیرد و مرقانون ، عدالت، سعه صدر تسریع و تسهیل را مشی خود قرار دهیم تا شوراهایی کارآمد برای ایجاد تحول و توسعه شکل بگیرد نه خمودگی و وعده های توخالی .

دکتر صادقلو گفت: عدالت در رفتار، جناحی عمل نکردن، قومیتی کارنکردن و حق الناس را رعایت کردن باید در راس برنامه ریزی ها باشد و بدانیم که حکومت در کشور ما بر محور برگزیدگی و شایستگی هاست نه نگاه های بیمار قومی و قبیله ای و کوته نگری ، امروز مردم ما چیزی جز خدمت را نمیپسندند و التزام اصلی ما هم باید افراد شایسته ای باشد تا بتوانند واقعا و حقا به این مردم خدمت کنند .

وی افزود : انتخابات یک امر قیامتی است و ظرفیت او زمان و زمین را نافذ است چرا که خیلی از سرنوشت ها وابسته به همین انتخابات است و شما با این انتخابات فرد اول و دوم اجرایی کشور و شهر و به طبع آن روستا را انتخاب میکنید فلذا ما مسئولیت داریم در قبال انتخابات و به طبع آن انتخاب فرد اصلح و شایستگان ، این مسایل در قیامت هم قابل پاسخگویی نیست و این روح قیامتی انتخابات مسئله بسیار مهمی است .

ایشان در ادامه اظهار داشت : مردم ما در 2 زمان با جهانیان حرف میزنند ، یکی در یوم الله ها و دیگری در انتخابات است ، چرا که این رخ داد مهم بروز و ظهور جمهوری اسلامی که لازمه حکومت و حاکیمت ما و نظام است را به صحنه میاورد و نمایان میکند.

استاندار گلستان با اشاره به انتخابات باشکوه دوره قبل گفت : در دوره قبل با شماها انتخابات بسیار تابناکی را اجرا کردیم بطوریکه در طول ادوار انتخابات ها اولین دوره بود که کشته ای نداشتیم و این در تاریخ بی سابقه بود .

دکتر صادقلو در ادامه افزود : در انتخابات گذشته در استان بیش از 39/80 درصد مشارکت مردمی را داشتیم که این در بین استان های کشور عنوان برتر بود و نگاه ها را به استان تغییر داد و به دفعات در محضر ریاست محترم جمهور گزارش انتخابات را ارائه کردیم ایشان از این حضور حماسی و مشارکت حداکثری تقدیر کردند و ما هم در انتخابات گذشته واقعا امانتداری کردیم و این حق مردم در دست ما به رسم امانت است .

وی سپس گفت : برخی با قول میخواهند مردم را فریب دهند ، عمران شهری و روستایی از ارکان توسعه است و اینها می خواهند در توسعه نقش ایفا کنند ، منتخبین شهردار را انتخاب میکنند و باید طوری انتخاب کنید تا نگاه های منتخبین مبادا به پیمانکاران و قومیتی باشد که هر زمان نگاه ها اینگونه بود رشدی صورت نگرفت ، در شورا باید عاقلان جامعه بیایند اینجاست که کار ما کار حساسی است ، باید بدنیال فراز تاریخی باشیم نه قعر تاریخی که انتخابات می تواند هردوی اینها را ایجاد کند .

دکتر صادقلو اشاره ای هم به میزان مشارکت دوره قبل کرد و گفت : در سال 92 تعداد 700 هزار شرکت کننده داشتیم و در این دوره آمار به 8487 هزار نفر ثبت نامی رسیده است

ایشان با نقد به نگاه های قومیتی و خویشاوندسالاری گفت : متاسفانه در شورا ناظر بر یک سری مسایلی هستیم که جای تاسف دارد ، باید شایستگان در دید منتخبین باشد نه قوم و خویشاوندسالاری که البته اگر خویشاوند شایسته ای بود عیبی ندارد و بلکه اولویت است وگرنه اولویت اصلی با شایستگان است و بیایید با انتخاب شایستگان درهای خدمت را به روی مردم و شهر و کشور بگشاییم .

استاندار از همه برگزارکنندگان و خانواده های آنان در تعطیلات نوروز تشکر کرد.

نصرت برزگر فرماندار و رئیس ستاد انتخابات کلاله گفت : در شهرستان کلاله 841 نفر برای عضویت در شوراهای اسلامی کاندیدا شده اند و اعضای هیات اجرایی انتخابات شوراهای اسلامی در حال انجام وظایف خود بر اساس روزشمار انتخابات هستند و تمهیدات لازم برای برگزاری انتخابات با شکوه بر اساس مر قانون فراهم است.

برزگر در ادامه به بیان وضعیت آماری داوطلبان پرداخت و گفت : درشهر کلاله ۸۴ مرد و ۱۳ زن ، در شهر فراغی ۳۰ مرد و یک زن کاندیدا شده اند.

وی افزود : ۳۱ نفر داوطلبان عضویت شورای اسلامی شهر کلاله و فراغی فوق لیسانس ، ۸۴ نفر لیسانس ، ۹ نفر فوق دیپلم ، سه نفر دیپلم و یک نفر زیر دیپلم هستند.

برزگر ادامه داد: در بخش مرکزی کلاله ۴۸۹ نفر(۱۴ زن ، ۳۷۵مرد ) کاندیدا شده اند و این آمار در بخش پیشکمر۲۲۴ نفر( ۲ زن و ۲۲۲ مرد) می باشد.

برزگر به سن داوطلبان هم اشاره کرد و اظهار داشت: در بخش مرکزی ۲۲۲ نفر زیر ۴۰ سال و ۲۶۷ نفر بالای ۴۰ سال سن دارند و در بخش پیشکمر ۱۲۰ نفر زیر ۴۰ سال و ۱۰۴ نفر بالای ۴۰ سال سن دارند.فرماندار کلاله با اشاره به تحصیلات داوطلبان گفت: دربخش مرکزی ۵ نفر فوق لیسانس، ۵۳ نفر لیسانس، ۲۲ نفر فوق دیپلم، ۱۲۲ نفر دیپلم و ۲۸۵ نفر زیر دیپلم کاندیدای عضویت در شوراهای اسلامی شده اند.

وی گفت: در بخش پیشکمر کاندیدای دارای مدرک فوق لیسانس نداریم، ۳۸ نفر لیسانس، ۱۲ نفر فوق دیپلم ، ۴۱ نفر دیپلم و ۱۳۴ نفر دارای مدرک زیر دیپلم داوطلب شده اند.فرماندار کلاله گفت:در مجموع ۲۶۵ نفر از داوطلبان عضویت، تجربه حضور در شوراهای اسلامی شهر و روستا را دارندّوی اعلام کرد: ۳۸ نفر از جامعه ایثارگران، برای حضور در شوراهای اسلامی شهرستان کلاله داوطلب شده اند.

قول دادن در هنگام تبلیغات، کلک و فریبکاری انتخاباتی است

 

قول دادن در هنگام تبلیغات، کلک و فریبکاری انتخاباتی است

 

قول دادن در هنگام تبلیغات، کلک و فریبکاری انتخاباتی است

 


بازگشت


موضوع : حوزه انتخابیه کلاله-آرشیو / اخبار ستاد انتخابات شهرستان ها-آرشیو
  • چاپ