» » نشست فرماندار با روسای ستادهای انتخاباتی نامزدهای شورای اسلامی شهر بندرترکمن

نشست فرماندار با روسای ستادهای انتخاباتی نامزدهای شورای اسلامی شهر بندرترکمن

  • Like
  • 0

نشست فرماندار با  روسای ستادهای انتخاباتی نامزدهای شورای اسلامی شهر بندرترکمن

جلسه توجیهی و کارگاه آموزشی روسای ستادهای انتخاباتی نامزدهای پنجمین دوره شورای اسلامی شهر بندرترکمن روز سه شنبه مورخ 19/2/96 با حضور فیروزی فرماندار شهرستان ترکمن، شیرنگی معاون فرماندار، دادستان، اعضای هیات اجرایی، روسای ستادهای انتخاباتی کاندیداهای شورای اسلامی شهر بندرترکمن و مدیران کانال های فضای مجازی و خبرنگاران شهرستان در محل سالن اجتماعات این فرمانداری تشکیل شد.
به گزارش کمیته اطلاع رسانی ستاد انتخابات شهرستان و ورابط عمومی فرمانداری شهرستان ترکمن؛ فیروزی فرماندار گفت: برگزاری انتخابات سالم با آرامش و امنیت مهمترین وظیفه ماست لذا همگی ما باید از قوانین تبعیت کنیم تا هیچ شائبه ای بوجود نیاید.
 وی با اشاره به اهمیت رعایت قانون افزود: کاندیداها بر اساس قانون و در حیطه اختیارات شورا به ارائه برنامه های خود بپردازند چرا که حدود شورای شهر مشخص است و نباید عوام فریبی صورت گیرد.
وی همچنین گفت: کاندیداها و روسای ستاد انها قوانین و دستورالعمل های تبلیغات هم در فضای حقیقی و هم در فضای مجازی که در قالب CD ارائه شد را به دقت مطالعه نمایند تا در زمان تبلیغات تخلفی صورت نگیرد.
فرماندار تاکید کرد: مسئولین ستادهای انتخاباتی مراقب باشند هر پیام و بیانیه ای را در کانال ها قرار ندهند چون عده ای مغرضانه ممکن است به تشویش اذهان عمومی بپردازند مواظب باشید و فقط برنامه های کاندیداها بیان شود.
فرماندار گفت: رای مردم حق الناس است . افرادی که سوگیری بکنند این یعنی ضایع کردن حق الناس است ، هیچ کس حق ندارد سوگیری کند و با آنها برخورد خواهد شد . مردم به این دولتی که مجری انتخابات است اعتماد کرده اند  دولت برآمده از رای مردم و مردم سالاری دینی است و رای مال مردم است و اگر انتخابات درست و سالم برگزار شود حق مردم رعایت خواهد شد .
در ادامه مزیدی دادستان شهرستان با تاکید بر رعایت قانون گقت: همگی باید تلاش کنیم وظایف خود را در چهارچوب قانون به درستی انجام دهیم و بر برقراری امنیت انتخابات و فضایی به دور از تشنج چه در فضای مجازی و چه در فضای حقیقی تاکید کرد.
شیرنگی معاون فرماندار در ادامه با اشاره به اهمیت انتخابات گفت: انتخابات در کشور ما یک حرکت صوری و  نمایشی نیست بلکه سرمایه بزرگی برای تداوم ارزش ها و دستاوردهای انقلاب است.وی انتخابات را از مهمترین صحنه های سیاسی کشور دانست و گفت: انتخابات از شاخصه های مهم استقرار یک نظام مردم سالار در جامعه می باشد.
وی افزود: مشارکت سیاسی همواره نقش مهمی در برقراری امنیت، آرامش، رفاه، توسعه و ثبات سیاسی در کشور را ایفا می کند.شیرنگی استقرار نظام جمهوری اسلامی در جامعه، حاکمیت قانون، مردم سالاری، توجه به حقوق انتخاب شوندگان و انتخاب کنندگان و همچنین استقرار وحدت، انسجام و همگرایی را از جمله نتایج انتخابات برشمرد و با اشاره به دیدگاه های مکاتب مختلف در این راستا گفت: مکتب اسلام انتخابات را یک حق، تکلیف و وظیفه می داند. مردم بر اساس حقی که قانون اساسی در نظر گرفته می توانند در انتخابات شرکت و سرنوشت خود را رقم بزنند.شیرنگی تصریح کرد: حضور مردم در پای صندوق های رای باعث رعب و وحشت دشمنان نظام در راس آن ها استکبار جهانی شده و از این نمایش قدرت در هراسهند و با تمام قوا تلاش می کنند این انتخابات را کم اهمیت جلوه دهند و مشارکت مردم را به حداقل برسانند.وی ضمن قرائت قانون تبلیغات انتخابات شوراهای شهر و روستا، تاکید کرد روسای ستادها از انجام هرگونه تبلیغاتی که باعث مسمومیت فضای انتخاباتی، تشویش اذهان عمومی و چالش در جامعه شود پرهیز و با رعایت اخلاق اسلامی حرمت خود و سایر کاندیداها را رعایت کنند. وی با تاکید بر تعامل و سعه صدر از روسای ستادها خواست به دور از هرگونه تخریب،  ضمن اشرافیت و آگاهی از شهر و ظرفیت ها و پتانسیل های شهر، صداقت را سرلوحه کار خود قرار دهند و از خط قرمزها عبور نکنند.وی همچنین با اشاره به فضای مجازی به عنوان یک روش نوین در تبلیغات انتخابات خواستار استفاده درست و قانونی از آن شد.
در ادامه تعدادی از حاضرین به بیان نقطه نظرات  دیدگاه های خود پرداختند که نهایتاً مصوباتی بشرح ذیل منعقد گردید :
- مقرر گردید روسای ستادهای کاندیداهای شورای اسلامی شهر با جدیت و اهتمام لازم نسبت به اجرائی نمودن موارد ذیل اقدام نمایند . 1- تمکین به قانون و عدم عبور از خطوط قرمز توسط روسای ستادها و طرفداران کاندیداها 2- کنترل احساسات و هیجانات به ویژه در جوانان در زمان اعلام نتایج ، پرهیز از ایجاد تنش ، التهاب و راه اندازی کارناوال 3- با هدف ایجاد روشنگری برای حضور و مشارکت گسترده مردم در پای صندوقهای رای و ایجاد شور و نشاط باشد 4- پرهیز از اختلاف ، کدورت ، تهمت ، افترا و اتهام زنی و حفظ حرمتها مد نظر قرار گیرد 5- حفظ و آبرو و آبروداری در اولویت قرار گیرد . مسائل و شئونات اخلاقی و اسلامی رعایت گردد 6- ضمن حفظ هوشیاری از حضور افراد معاند و مساله دار که قصد اختلاف و تفرقه دارند در ستادها جلوگیری شود 7- پرهیز و جلوگیری از انجام تبلیغات مسموم ، ناروا و غیر قانونی.
 

نشست فرماندار با  روسای ستادهای انتخاباتی نامزدهای شورای اسلامی شهر بندرترکمن

 

نشست فرماندار با  روسای ستادهای انتخاباتی نامزدهای شورای اسلامی شهر بندرترکمن

 

نشست فرماندار با  روسای ستادهای انتخاباتی نامزدهای شورای اسلامی شهر بندرترکمن

 

نشست فرماندار با  روسای ستادهای انتخاباتی نامزدهای شورای اسلامی شهر بندرترکمن

 

 


بازگشت


موضوع : اخبار ستاد انتخابات شهرستان ها-آرشیو
  • چاپ