» » هیات های بازرسی انتخابات در شهرستان ها فعال می شود
مدیر کل دفتر مدیریت عملکرد، بازرسی و امور حقوقی و ارتباطات مردمی استانداری گلستان؛

هیات های بازرسی انتخابات در شهرستان ها فعال می شود

 

هیات های بازرسی انتخابات در شهرستان ها فعال می شود

مدیر کل دفتر مدیریت عملکرد، بازرسی و امور حقوقی و ارتباطات مردمی استانداری گلستان اظهار کرد: هیات های بازرسی انتخابات در شهرستان ها از فردا فعال می شوند و در فرمانداری های ۱۴ گانه استقرار می یابد تا پاسخگوی سوالات و درخواست های مردم و کاندیدا ها باشند.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان هانی مهاجر یکشنبه 5 آذر در همایش هیات های بازرسی انتخابات دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری استان ضمن گرامیداشت هفته بسیج تصریح کرد:هیات بازرسی انتخابات گلستان روز شمار انتخابات را رصد کرده و از ظرفیت روز شمار انتخابات استفاده شود.

وی افزود: اعضای هیات بازرسی انتخابات باید ماده ۲۸ قانون انتخابات که نظارت بر حسن جریان انتخابات است را به دقت اجرا کنند تا زمینه حضور حداکثری فراهم شود.

 

مدیر کل دفتر مدیریت عملکرد، بازرسی و امور حقوقی و ارتباطات مردمی استانداری گلستان اظهار کرد: وی بر رصد سامانه جامع انتخابات استان تاکید کرد و گفت: امروز این استان به عنوان نخستین استان کشور بوده که موفق شده فرمان رهبر معظم انقلاب در خصوص انتخابات (طرح رسام) را عملیاتی کند.

همچنین در این جلسه، دادستان مرکز استان گفت: تمام اقدامات برگزاری انتخابات باید در چارچوب قانون بوده و مجری قانون انتخابات باید به نص قانون عمل کند و نباید تفسیر و خودسری داشته باشد

محمود اسپانلو یادآور شد: قانون ۲۸ قانون انتخابات در خصوص بازرسی برای کنترل این رویداد است که به عهده وزارت کشور قرار داده شده است.

وی وظیفه بازرسان انتخابات را بسیار مهم دانست و گفت: باید بازرسان با انگیزه و علاقمند و متعهد به وظیفه محوله یعنی نظارت بز انتخابات عمل کرده و به موقع گزارش شود.

اسپانلو از تشکیل شورای پیشگیری جرایم تخلفات انتخاباتی در دادگستری استان خبر داد و افزود: تاکنون ۸ نشست این شورا برگزار شده و شعبه‌های رسیدگی به تخلفات انتخاباتی نیز فعال است.

دادستان مرکز استان قوانین انتخاباتی و فعالیت تبلیغاتی را در حوزه‌هایی از جمله تبلیغات داوطلبان، تخلفات انتخاباتی تشریح کرد و گفت: تلاش ما آن است که با نظارت درست، مجلس مقتدر داشته باشیم.

وی با اشاره به این که گلستان دارای تنوع قومی و مذهبی است، گفت: باید در این انتخابات خیلی مراقبت شود تا مورد سوء استفاده دشمنان قرار نگیرد.

 

هیات های بازرسی انتخابات در شهرستان ها فعال می شود

 

هیات های بازرسی انتخابات در شهرستان ها فعال می شود

 

هیات های بازرسی انتخابات در شهرستان ها فعال می شود

 


 



بازگشت


موضوع : اخبار ویژه / اخبار ستاد انتخابات استان / اخبار هیئت بازرسی انتخابات استان
  • چاپ